reklama

Vôňa domova

Na konci ulice malý domček. Za domčekom lúka plná pestrofarebných kvetov. Tá lúka je mojím druhým domovom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: Juliana Benčičová)

 Pomaly kráčam hore ulicou. Bránka otvorená dokorán. Pred bránkou stojí stará hus, akoby na niekoho čakala. Keď ma zbadá, tak hlasne zagága. Je vidieť, že ma pozná. Na priedomí sa na slniečku vyhrieva psík Dunčo a vedľa neho malý kocúrik Murko. Keď ma zavetria, tak vystrelia ako šíp a bežia mi oproti. Kto bude prvý? Vrhli sa na mňa a už sa gúľame po zelenej tráve. Bože! To je vítanie, nemôžeme sa nabažiť jeden druhého. Ich oči prezrádzajú samé výčitky a otázky. Kde si bola tak dlho? Slzy sa mi tisnú do očí, stále ich objímam. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Z diaľky vidím starú jabloň. Je vykrivená ako chrbát starca, ale stále rodí krásne jabĺčka. Za ňou je hruška maslovka. Vždy bola ovešaná až po zem. Nikto si nevážil jej zlaté maslové hrušky. Aj teraz sa váľajú po zemi. Tento rok bola parádna úroda. V rohu rozvoniavajú šípové ruže. Tú vôňu zbožňujem, musím sa jej nadýchať do zásoby. Pomaly prichádzam ku dverám domčeka. V oknách sú krásne červené muškáty. Kľúč pod rohožkou akoby bol pripravený pre každého. Otvorím dvere ovanie ma vôňa lipy a medu. Všetko je tak ako bolo, nič sa nezmenilo. Stôl a štyri stoličky. Na stole váza s čerstvými kvetmi, akoby ich teraz niekto natrhal. Na stene dečka s nápisom "Nehľadaj šťastie v cudzine, nájdeš ho doma v rodine"! Vždy sa mi to páčilo. Len prečo je tu tak ticho? Nechápem! Niečo zvoní... Čo to môže byť? Že by kravičky čo idú každé ráno na pašu okolo nás? Vždy som sa ne hnevala, keď ma zobudili. Zvonenie neprestáva, čo to je? Zhlboka dýcham. Cítim vôňu ruží. Pomaly otváram oči. Nie, nechcem sa zobudiť!! Viem, že všetko zmizne a mne zostanú len spomienky. 

Juliana Benčičová

Juliana Benčičová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ani nie tak stará, ako pubertiačka. Rada píšem o rôznych témach. Najviac ma však zaujíma zmysel života a čo bude potom. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéÚtržky života

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu